עכשיו כבר ברור שהפעילות בפייסבוק חשובה לכל עסק שרוצה להצליח. חשוב גם מאוד שיהיה לו דף עסקי ורצוי גם לפחות קבוצת עניין. היום נדון בשאלה מה זה בעצם דף עסקי?.
דף עסקי הוא בעצם הפרופיל של העסק בפייסבוק. אבל ... בניגוד לפרופיל האישי, שבו אנשים מציעים לנו חברות ואנו מאשרים אותה, בדף העסקי אנשים מצטרפים לדף בלי התערבותנו, פשוט באמצעות לחיצה על כפתור "אהבתי". הבדל נוסף בין הדף העסקי, הפרופיל של העסק, לפרופיל האישי, הבדל חשוב מאוד – בפרופיל האישי יש מגבלה של 5,000 חברים, לדף העסקי יכולים להצטרף מספר עצום ובלתי מוגבל של אנשים.
כבר מהיתרונות שציינתי לעיל, ברורה העדיפות של הדף העסקי על הפרופיל האישי עבור עסק. אם ניקח בחשבון גם את העובדה ששימוש עסקי בפרופיל האישי אסור, לפי כללי הפייסבוק, נבין מדוע אל לנו לעשות את השגיאה הזאת. מדוע עסק חייב שיהיה לו דף עסקי.
אז איך בעצם אנחנו יוצרים דף עסקי? די בלבקר בדף עסקי של מישהו אחר. בתחתית הדף נמצא כפתור שבלחיצה עליו נוכל להתחיל ליצור את הדף שלנו.
לאחר שלחצנו על הדף הזה, אנחנו מגיעים לאשף שמדריך אותנו ביצירת הדף. האשף הזה מאפשר לנו ליצור את הלשוניות הבסיסיות בדף ולמלא אותן בתכנים. מעקב מדוקדק אחר הוראות האשף, ומילוי הנתונים בחשיבה נכונה יאפשרו לנו ליצור דף בסיסי ביותר, אבל גם הוא דף לא רע.
אבל מה אם ברצוננו ליצור לדף יכולות טובות יותר? לשם כך יש לנו שתי אופציות.
האופציות הראשונה היא להשתמש ביישומים, אפליקציות, מוכנות שניתן למצוא בפייסבוק, ולהתאימן לצרכינו.
האופציה השנייה היא ליצור אפליקציה בעצמנו, או בעזרת מקצוען, שתהייה מותאמת לצרכינו. יתכן גם שלאחר מכן נוכל להציע את האפליקציה גם לשימושם של אחרים, בין אם בחינם ובין אם בתשלום.
לאחר שיצרנו את הדף עלינו להקפיד להזינו בתכנים מעניינים ומושכים בתדירות מספקת. גם כשבוחרים אפליקציות צריך לחשוב על כך שתפקידן לעניין אנשים ולהוסיף אנשים שילחצו "אהבתי", יבקרו בדף ביקורים חוזרים, ואף יעשו אתנו עסקים.
למרות שמטרתו הסופית של הדף היא ליצור עסקאות, בדף עצמו אנחנו לא אמורים לשווק שיווק גלוי ואגרסיבי. עלינו לפעול בו בצורה חכמה, לגרום למבקרים עניין, לתת להם בו ערך מוסף חינמי, וליצור באמצעותו את המוניטין שלנו. באופן עקיף, הפעולות הללו אמורות להביא לסגירת עסקאות.
על אף שבדף איננו אמורים לבצע עסקאות, ניתן בכל זאת לשים בדף לשונית אחת שמטרת מסחרית ממש – אפליקציה כלשהי של חנות, בין אם מהאפליקציות הקיימות ובין אם כזאת שנוצרה במיוחד עבורנו. בלשונית הזאת כן יבוצעו פעילויות מכירה ברורות.
הרבה מהאפליקציות שניתן להוסיף לדף העסקי לא ניתנות להוספה בפרופיל האישי, וביחוד לא אפליקציות שאנחנו יוצרים – והנה עוד סיבה ליצור לעסק דף עסקי בפייסבוק.
יתרון נוסף של הדף העסקי הוא שניתן להטמיעו גם באתר שלנו ו/או בבלוג, וכך גם מי שאיננו מנוי בפייסבוק יכול להצטרף לדף באמצעות לחיצה על "אהבתי".
חשוב לזכור שבמרבית הדפים אכן נשתמש למטרות עסקיות, אבל גם אדם שהגיע כבר למכסת 5,000 החברים בפרופיל האישי שלו, יכול להגדיר עצמו כ"דמות ציבורית" ולפתוח לעצמו דף.
נוכחות אינטרנטית בראש גדול בשבילכם תמיד